Salade Kip met Mangomayo

Deze salade maakte ik laatst voor de lunch. Het bevat onder andere gegrilde kipfilet, mango en mangomayonaise. Heerlijk fris! Als je vegetariër bent kun je een vervangende, vegetarische, variant voor kip gebruiken als je daarvan houdt. Dit recept moet ik met je delen, hoor. Want ik hoop dat jij er, net al ik, ook zo van geniet.

Salade met Kip, Mango en Mangomayonaise



Dit heb je nodig voor een tweepersoons lunch

200 gram kipfilet
150 gram volle meergranen rijst (mix van zilvervliesrijst, witte rijst, gepofte gerst, gepofte tarwe en wilde rijst)
1 rijpe mango
2 eetlepels chilisaus
2 eetlepels zoute sojasaus
3 eetlepels mayonaise (Ik kocht Remia Mayolijn, 100% vegan. Dit vind ik de lekkerste mayo.)
2 grote bladeren ijsbergsla, gewassen
wat verse gewassen koriander, plakjes Spaanse peper en gedroogde kokossnippers
zout en peper
olie

Zo maak je salade kip, mango en mangomayonaise

1. Kook de volle meergranenrijst volgens de aanwijzingen op de verpakking gaar. Laat  afkoelen tot lauw.
2. Smeer de kipfilets in met chilisaus en bestrooi met wat zout en peper. Bak ze gaar en goudbruin in een grillpan, met een beetje olie erin.
3. Snijd de gare kipfilets in plakken.
4. Schil de mango, haal de pit eruit en snijd, van ongeveer 1/3 deel van het vruchtvlees, plakken. De rest van het vruchtvlees kan in een blender, samen met de mayonaise en wat zout en peper naar smaak.
5. Maal en meng alles fijn, zodat er een gladde, romige, mangomayo ontstaat.
6. Leg de bladeren ijsbergsla elk op een bord. Schep de rijst erop. Giet op elk bord een eetlepel zoute sojasaus over de rijst, of naar smaak.
7. Verdeel de mangomayo over de rijst. Leg de plakjes kip erop en de plakjes mango aan de zijkant van het bord. 
8. Bestrooi met wat verse Spaanse peper, korianderblaadjes en gedroogde kokossnippers.

Misschien vind je dit ook lekker:
Slankere en milde kipkerrie