Tuin- en koelkaststruinen

De doperwtenscheuten zijn klaar om geoogst te worden. Ik knip nog niet alles af. Voor nu een beetje en dan houd ik voor de dagen erna nog wat over. Tijd voor een makkelijke lunchsalade.

Doperwtenscheuten oogsten



Vorige week schreef ik over knipsalade. De doperwtenscheuten zijn al klaar. De rest heeft nog iets langer nodig. 

Doperwtenscheuten oogsten

Soms lunch ik met een salade. Dan kijk ik wat er nog in huis is en dat worden dan de overige ingrediënten van mijn salade. Koelkaststruinen noem ik dat. Daar lag nog verse spinazie. Mmmm...met wat versgeknipte doperwtenscheuten erbij, uit de tuin, is het groen geregeld.


Door met koelkaststruinen

Verder lag er nog 1/3 komkommer. Deze heb ik geschild en in blokjes gesneden. Wat zwarte olijven moesten nodig op. Hup, ook erbij. Dan nog iets hartigs in de vorm van kaas: halloumi. Even wat plakjes grillen en op de salade.

Eet smakelijk en snel weer zaaien

De dressing bestond uit een mengsel van olijfolie, mosterd en honing. Klaar! Deze week maar alvast weer een nieuwe bak doperwten voor de scheuten zaaien. Lekker!