Paprika, peper en kerstomaat in de volle grond

Dit jaar kweek ik ook paprika, peper en kerstomaat in de volle grond. Het is afwachten hoe dat zal verlopen in ons klimaat, waar het de ene dag tropisch kan zijn en de andere dag koud en regenachtig.

http://bijlon.blogspot.fr/2016/06/paprika-peper-en-kerstomaat-de-moestuin.html



De meeste tomaten-, peper- en paprikaplantjes die ik heb opgekweekt staan al in de moestuin. Om enig risico te beperken, zet ik ze ook lekker beschut in potten, in de achtertuin. Want je weet maar nooit met die regen.


Tomaten kweken zonder kas

Tomaten kweken zonder kas is altijd een spannend project. Ze houden niet van natte bladeren. Vaak slaat de ziekte phytophthora toe, na een regenachtige periode. Dan kan ik het vergeten. Toch waag ik het erop.

Krijgen ze voldoende warmte?

Ook ben ik benieuwd hoe de paprika's en pepers het straks doen. Krijgen ze voldoende warmte? Ik wacht het weer af en hoop op een prachtige oogst.