Maatregel tegen pluizige sladieven

Mijn pas opgekomen sla is verdwenen. Deze had ik voorgezaaid in een bakje. Ik weet wie de dief is: juffrouw Merel. En toen was het tijd voor een handige oplossing.


http://bijlon.blogspot.nl/2016/04/cake-met-palmsuiker-kokosolie-en-cacao.html



Juffrouw Merel steelt de hele inhoud

De oplossing
De merel kan alles gebruiken. Zij steelt gewoon de hele inhoud van mijn plantenbakjes, ook de aarde. Buiten sla, ook broccoli en wat er maar gezaaid is. Omdat ik erg uitkijk naar groenten uit de moestuin, opperde mijn wederhelft een goede oplossing: verhuis de vliegenkappen gewoon naar buiten. Van keukenmateriaal naar tuinmateriaal. Goed idee.

Plaats delict

Kasje is te warm

Natuurlijk kan ik de bakjes ook in een klein kasje zetten. Daar wordt het nu alleen vaak te warm, zeker voor sla. De zon heeft veel kracht in het voorjaar.

Dan maar de compostbak

Nu de merel niet meer bij de bakjes groenten in wording kan, gaat ze gewoon verder met het uitpluizen van ons compostbakje in de achtertuin. Want daar zitten heerlijke insecten in. En dan kan Madelon alle zooi daarna weer terug in de compostbak gooien. 



Maar ze blijven leuk, die merels ;-)