Erwtenscheuten in je salade

Wat heb ik weer zin in erwtenscheuten. Die eet ik als onderdeel van een salade. Ik koop gewoon een pak gedroogde erwten in de supermarkt. Deze zaai ik in een bak met aarde. Binnen de kortste keren kan ik de scheuten afknippen en toevoegen aan mijn salade.





Zaaien van de erwten doe ik nu nog binnenshuis. Ik zet het bakje gewoon in de vensterbank. Zodra het nog iets warmer weer wordt, zaai ik het buiten. 

Bedek de erwten nog met een laagje aarde en geef regelmatig water. Zet op een lichte plek.

Eet de jonge erwtenscheuten

De erwtenscheuten eet je in het stadium dat de bladeren er al aan zitten. Laat ze niet te ver doorgroeien. Als je de erwtenscheuten eenmaal hebt afgeknipt, kun je beter nieuwe zaaien en het niet meer laten aangroeien om nog een keer te eten. Dan worden ze erg taai. Ga voor de mooie, jonge, scheuten dus.

Weer eens iets anders in je salade

Zo vind je weer eens iets anders tussen je "gewone" slablaadjes. Het lijkt een beetje gek om erwtenscheuten te eten. Probeer het gewoon eens en wie weet krijg jij ook het "erwtenscheuteneetvirus" te pakken.