Zelf Zaden Telen

Deze keer een zeer interessante boekentip. Want hierover is nog weinig informatie te vinden. Daarom ben ik blij met mijn nieuwe aanwinst: Zelf Zaden Telen, van Velt.




Zaden winnen is iets waar veel moestuiniers nieuwsgierig naar zijn. Het is toch fantastisch als je je zelf geoogste zaden het volgende seizoen weer kunt zaaien? Dat deden ze vroeger ook. Alleen hoe begin je daarmee? Hoe voorkom je kruisbestuiving? Het verhaal van de giftige pompoen door kruisbestuiving, komt gelijk weer in mijn hoofd op. Daarom is het handig om precies te weten wat je doet, wil je geen vreemde dingen krijgen.  Dit boek gaat over het telen, schonen en bewaren van de meest voorkomende moestuingroenten.

Steeds meer zelfvoorzienend

Het is een boek met een duidelijke uitleg. Het heeft een begrippenlijst en een gewassentabel. In de tabel is onder andere het volgende vermeld: moeilijkheidsgraad, bestuiving en isolatieafstand. Reuze interessant als je de neiging hebt om steeds meer zelfvoorzienend te worden. Bovendien houd je oude rassen (de diversiteit) in stand.

Wat geweldig dat er eindelijk een goed boek is over zelf zaden telen. Ik ben reuze blij dat ik het heb gevonden. Bedankt, Velt!

Het boek Zelf Zaden Telen kun je bestellen bij de Velt-winkel. Ga snel naar de website van Velt.