Makkelijk Italiaans ovengerecht

Nu het koud is buiten, krijg ik ineens zin om iets Italiaans te eten. Iets met courgette...geen seizoensgroente...maar het is wel lekker.




Dagje makkelijk

Soms is het ook weleens lekker om een keer geen seizoensgroente te eten. Bij Albert Heijn kocht ik een biologische courgette, een stuk Grana Padano en AH biologische pastasaus basilicum. Pasta heb ik nog op voorraad, dus dat is niet nodig. 

Deze bio pastasaus heeft niets extra's nodig

De courgette was ik, snijd het in dunne plakken en leg het dakpansgewijs in een ingevette ovenschaal. Hierover verdeel ik de AH biologische pastasaus met basilicum. Deze saus valt bij mij erg in de smaak, als ik wat haast heb of lui ben. Het is precies goed op smaak, naar mijn mening. Dan komt er nog een flinke geraspte laag Grana Padano overheen. Ongeveer half uurtje in de oven op 200 graden C. Oh...dit vind ik zo lekker. En heel erg makkelijk. 


Lekker met pasta en een salade

Eet er desgewenst wat pasta bij en eventueel een salade. Mmmmm... 


-> Dit gerecht is geschikt voor 2 of 3 personen.

-> Tip: de AH biologische pastasaus met basilicum is ook een heel erg lekkere saus om kabeljauw uit de oven in klaar te maken. Lekker met gebakken aardappelen, sla, wortelen of doperwten?