Die laatste aardbeien vries ik in

Geen aardbeien meer te oogsten uit de tuin. Maar er zijn wel aardbeien van de markt.




Laatst zat ik op een terras tegenover een marktkraam. Het einde van de middag kwam in zicht en de aardbeien werden steeds goedkoper. Met verbazing heb ik zitten kijken hoe de marktman de laatste aardbeien verkocht. Daarna pakte hij weer een krat met bakjes aardbeien en verkocht deze als de laatste aardbeien. Je raadt het al...dat ging wel even zo door. Er leek geen eind te komen aan de "laatste" aardbeien.


Toen alle "laatste" aardbeien bijna waren verkocht, kwam ik in actie. Nu was het pas echt goedkoop: 4 bakken voor drie euro. Gek ben ik op aardbeien. Ik gebruik ze vaak voor smoothies of aardbeienpudding. Om nog een tijdje van aardbeien te genieten, vries ik ze in. Dat doe ik ook met de 4 bakken die ik kocht. Wassen, kroontjes eraf en in bakjes in de vriezer. Heel handig. Het liefst maak ik hiervan smoothie aardbei, banaan en yoghurt. Heerlijk! Dan meng ik er nog wat gebroken lijnzaadjes en wat chiazaad door en dat is dan ons ontbijt. Een zonnig begin van de dag.